perjantai 29. maaliskuuta 2013

Ensimmäinen kokonainen päivä

Heräilin yöllä aika paljon. Näin unta että joku oli laittanu hiustenpidennykset mulle ja jollain naisella oli laitettu parta- ja viiksipidennykset. Heräsin jossain vaiheessa kun oli valosaa, eikä mitään hajua mitä kello oli.

"Kämppis" oli jo hereillä. Makoilin jonkun aikaa ja nousin sit ylös ja laitoin farkut ja paidan päälle (harvinaista, yleensä oon mebny suoraan pedistä yökkäreillä aamupalalle). Sitten tuli hoitaja kutsuun aamupalalle. Ja tosi kiva kun sen tyyliin ekat sanat mulle oli: 'Ai sä oot leikannu hiukses tolleen." Viime kesänä mulla oli vähän pidemmät hiukset.

Aamupalalla oli velliä, jota en syö, ja sit oli leipää. Velliä on kerran viikossa ja muina aamuina puuroo, jota syön. Tulin aamupalalta nukkuun ja puoli ykstoista mun omahoitaja tuli herättään että nyt mennään keskusteleen.



Tunti me keskusteltiin, lähinnä että mistä oon alkanu oireilla. Eli niitä samoja juttuja joita oon kertonu jo niin monelle hoitajalle/lääkärille/muulle työntekijälle. Puoli kakstoista oli lounas ja siellä oli tarjolla kalaa ja perunaa. Söin kolme perunaa.









Tulin sen jälkeen huoneeseen mm. nyppiin kulmia, jota en oo tehny kuukausiin, kun oli tylsää. Tein vähän ristikkookin. Kahen aikaan oli päiväkahvi. Sit aloin ootteleen että L tulee.

 Tuli kolmen jälkeen ja pelailtiin pikkukeittiössä unoo ja juteltiin. Puoli viis oli päivällinen, makaroni-kinkku-vuokaa. Oli ihan jees. Vartin yli viis lähettiin pelaan bilistä alakertaan L:n, kahen potilaan ja hoitajan kanssa.

Kuudelta tultiin takasin, L lähti seittemältä kun oli iltapala ja menin sen jälkeen saunaan. Sit oon lukenu Cosmoo ja kattellu telkkaria. Siinä on pretty much ollut mun päivä tähän saakka =)

Kyllä huomaa kuinka noi ruokailut rytmittää päivää, aina kun kattoo kelloo nii ajattelee "kohta on lounas/päivällinen/iltapala". Potilaisiin en oo paremmin tutustunut, eipä kyllä haittaa. Sen vanhan tutun kanssa muisteltiin vuoden takasta porukkaa joka täällä oli.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti